Communicatiespecialist (24-32 uur)

Ter uitbreiding van ons team zijn wij op zoek naar een communicatiespecialist. Ben jij sociaal, creatief en een kei in het ontwikkelen van goede content? Wil jij het meest energieke team van de Achterhoek versterken? Misschien ben jij dan onze nieuwe collega!

Wat ga je doen?

In de rol van communicatiespecialist werk je aan de naams- en inhoudsbekendheid van Energieloket Achterhoek bij verschillende doelgroepen. Je draagt bij aan zowel algemene communicatiedoelstellingen als projectgebonden doelen. Je bent een belangrijke schakel tussen collega's, bewoners en externe stakeholders zoals gemeenten. Een functie waarbij geen dag hetzelfde is en je meewerkt aan een belangrijk maatschappelijk component: inwoners van de Achterhoek zo goed mogelijk op weg helpen en ondersteunen bij het besparen van energie.

Je maakt onderdeel uit van team Communicatie, waarin je samen met communicatie collega's en onze specialisten bewonersportaal zorgt voor een eenduidige aanpak en communicatie richting onze verschillende doelgroepen. Je werkt aan zowel interne als externe communicatie. Hierbij schakel je gemakkelijk tussen verschillende soorten communicatie; van promotionele acties tot interne communicatie ten behoeve van procesverbetering.

Als communicatiespecialist ben jij onze expert op het gebied van content:

  • Jij zorgt dat we constant zichtbaar zijn en ons laten horen, via verschillende kanalen en richting verschillende doelgroepen. Zo onderhoud jij onder andere onze social media pagina's, website en nieuwsbrief.
  • Jij beweegt je gemakkelijk door de gehele organisatie, op zoek naar belangrijke ontwikkelingen, mooie ervaringsverhalen en interessante updates. Je zorgt dat dit past binnen onze doelstellingen en strategie.
  • Jij schrijft zelf teksten, voert interviews uit en werkt duidelijke briefings uit voor bijvoorbeeld foto en video ontwikkeling. Hierbij heb je altijd een scherp oog voor onze huisstijl, waaronder uiteraard ook onze schrijfstijl.
  • Jij ontwerpt zelf met behulp van Adobe programma's. Denk aan social afbeeldingen, flyers en infographics.
  • Jij ontwikkelt en beheert samen met jouw communicatie collega's een (content)planning en jij zorgt dat acties tijdig worden opgestart om deze planning te halen.

Wie ben jij?

Je weet de verantwoordelijkheid voor content goed te pakken en handelt hier ook naar. Je weet de juiste prioriteiten te stellen, kunt goed zelfstandig werken en voelt goed aan wanneer informatie waardevol is voor ons. Ook al zien collega's daar nog niet meteen de waarde van in; jij weet het zo te presenteren dat ook bij hen dit inzicht groeit. Je motiveert collega's, neemt het voortouw en voelt je prettig in je rol als aanspreekpunt voor content.

  • Jij volgt de ontwikkelingen op gebied van content en social media en je bent in staat om ontwikkelingen in verbinding te brengen met de praktijk van het Energieloket.
  • Jij bent bekend met B1 schrijfstijl of weet dit in korte tijd eigen te maken. Kennis en ervaring met Spotler is een pré.
  • Je wordt blij van grafisch design en hebt dan ook volop ervaring met Adobe programma's als Photoshop, Illustrator en InDesign.
  • Jouw CV laat een passende opleiding of relevante werkervaring zien binnen communicatie en dan met name contentontwikkeling. Je kunt desgevraagd wat voorbeeldwerk laten zien.
  • Jij hebt affiniteit met energiebesparing of verduurzaming en voelt je thuis in een sociaal team van harde werkers, met aandacht voor ieders eigen persoonlijkheid.

Wie zijn wij?

Wij zijn een groep van ruim 40 enthousiaste experts en samen werken wij aan de verandering naar een toekomstbestendig energiesysteem met betaalbare energiezekerheid voor iedereen. Dit doen wij vanuit onze maatschappelijke organisatie zonder winstoogmerk voor verschillende organisaties met elk hun eigen aandachtsgebied binnen de energietransitie- en warmtetransitie, waaronder Energieloket Achterhoek en Coöperatie Streekenergie. De operationele, dagelijkse gang van zaken binnen deze organisaties wordt ingevuld door Agem Energie Experts, wij worden jouw werkgever. Je leest hier meer over onze organisaties.

Persoonlijke aandacht staat bij ons hoog in het vaandel. Niet alleen naar onze medewerkers, maar vooral ook in ons werk. Wij nemen de tijd om mensen te woord te staan, zodat we ze ook op een duurzame manier van dienst kunnen zijn.

Vanuit onze intrinsieke motivatie zetten wij ons dagelijks met veel enthousiasme in voor de Achterhoek. We hechten veel waarde aan een goede teamgeest en flexibiliteit, lunchen dagelijks samen in onze eigen kantine en vieren behaalde successen -groot of klein- graag (op een bescheiden manier) met het hele team. Ook proberen we elkaar te blijven inspireren via kennisdeling.

Wat bieden wij?

We bieden een fijne werkplek in ons kantoor in Wehl en de mogelijkheid om ook thuis te werken, een duurzame pensioenregeling, een gezonde lunch op kantoor en je ontvangt van ons een laptop en maandelijkse telefoonvergoeding.

Wij bieden een salaris tussen € 2.573 en € 4.084 bruto per maand bij een 40-urige werkweek, afhankelijk van relevante kennis en ervaring.  Het aantal uur voor deze functie is in overleg vast te stellen.

Reageren?

Herken jij jezelf in bovenstaand profiel en ben je enthousiast over deze functie? Dan ontvangen we heel graag jouw motivatie en CV via sollicitaties@agem.nl of via onderstaand formulier. Let op: alleen sollicitaties met motivatie worden in behandeling genomen!

  • Je kunt reageren tot en met 4 juni.
  • Gesprekken vinden plaats op dinsdag 10 en donderdag 12 juni.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Eva Veldboom (Teamleider Communicatie) of Cato Moens (HRM) via (0314) 820 360.

Wij werven graag zelf onze nieuwe collega's. Acquisitie wordt niet op prijs gesteld. 

 

Direct solliciteren

Deze website is beveiligd door reCAPTCHA en de Google Privacy statement en Algemene voorwaarden zijn van toepassing.