Gideon Buiting
Mijn naam is Gideon en ik ben gespecialiseerd in de technische ontwikkeling van het bewonersportaal van Energieloket Achterhoek. Binnen Agem Energie Experts ben ik tevens het interne aanspreekpunt voor technische problemen en IT.
Op deze pagina lees je meer over mijn werkzaamheden. Wil je meer weten over het Energieloket, klik dan op de button.

Mijn werkzaamheden
Wanneer er een nieuwe dienst of functionaliteit wordt ontwikkeld binnen het portaal, zorg ik dat de softwareontwikkelaars de juiste informatie ontvangen om effectief aan de slag te kunnen. Zodra iets is gebouwd, organiseer ik uitgebreide testsessies om te controleren of alles naar behoren werkt. Zoals bij elk systeem, komt het ook in ons bewonersportaal wel eens voor dat er iets vastloopt of een storing optreedt. Een van mijn kerntaken is het monitoren en beheren van eventuele storingen.
‘Ik wil ervoor zorgen dat een complex onderwerp zoals energie- en warmtetransitie makkelijker wordt door een goede digitale omgeving die proactief inspeelt op de behoeften van mensen.’
Inwoners van de Achterhoek kunnen bij ons Energieloket terecht voor hulp en ondersteuning bij energie besparen. Namens de Achterhoekse gemeenten worden veel verschillende diensten aangeboden, waarbij soms per gemeente de voorwaarden anders kunnen zijn. Om het overzichtelijk te houden voor inwoners, gemeenten en voor onszelf, hebben we ons eigen bewonersportaal ontwikkeld.
Door intensief contact te houden met mijn collega's over de werking van het portaal en hun verbetervoorstellen op te pakken zorg ik voor continue verbetering van het bewonersportaal. We verbeteren niet alleen op basis van interne informatie, maar ontwikkelen het portaal ook op basis van data, waarbij we zoveel mogelijk de inwoners van de Achterhoek als gebruikers betrekken. Hiervoor doe ik veel onderzoek, bijvoorbeeld door middel van vragenlijsten, interviews, focusgroepen en andere onderzoeksmethoden.
Binnen Agem Energie Experts ben ik het eerste aanspreekpunt op IT-gebied. Als collega's problemen hebben met hun werklaptop, headset of printer, komen ze eerst bij mij en kan ik hen meestal verder helpen.
Ik wil het werk van vijf mensen tegelijk kunnen doen
Echt blij van mijn werk word ik wanneer ik mijn tanden in een groot probleem kan zetten, dit kan onderverdelen in kleine, behapbare taken en het vervolgens kan oplossen. Daarnaast streef ik ernaar om zoveel mogelijk te automatiseren, zodat ik in feite het werk van vijf mensen tegelijk kan doen!
Voorheen heb ik in de telecombranche gewerkt op de klantenservice en op Incident Management (INM). Hier bracht ik incidentele en grootschalige storingen in kaart en stuurde teams aan om structurele oplossingen te verzorgen. Deze werkervaring heb ik tijdens mijn stage bij het Energieloket ingezet om de uitdagingen rondom het bewonersportaal in kaart te brengen en verbeteringen effectief en efficiënt op te pakken. Daarna ben ik bij Agem Energie Experts blijven hangen en ik voel mij hier enorm op mijn plek. Ik heb altijd al een behulpzame instelling gehad en help graag collega's met hun vragen. De collega's zelf zijn ontzettend gezellig, wat een gemoedelijke en veilige werksfeer creëert waarin ik mezelf kan blijven ontwikkelen.
De Achterhoek heeft het 'goed veur mekaar’ met het portaal. Andere gemeenten kijken bewonderend naar onze manier van werken. Het bewonersportaal biedt inwoners een persoonlijke benadering en zoveel mogelijk maatwerkadvies. Het geeft ons overzicht en waardevolle gegevens over de voortgang van de energie- en warmtetransitie in onze regio, die op een centrale en goed beveiligde plek zijn opgeslagen.
Ik hoop met mijn werk een waardevolle bijdrage te kunnen blijven leveren aan het toegankelijker maken van verduurzaming voor de inwoners van de Achterhoek. Ik wil ervoor zorgen dat een complex onderwerp zoals energie- en warmtetransitie juist makkelijker wordt door een goede digitale omgeving die proactief inspeelt op de behoeften van mensen.
Wil je meer weten over het bewonersportaal van Energieloket Achterhoek? Kijk hier voor meer informatie.