De energietarieven stijgen, wat kun jij doen?

Wij vinden het belangrijk om onze klanten te blijven informeren en mee te denken. Ook als het gaat om minder leuke zaken, zoals nu over de ontwikkeling van de energietarieven.

Afhankelijk van jouw huidige energiecontract, kan je als afnemer van energie via Agem besparen op je komende energierekeningen door nu in actie te komen. In deze e-mail leggen we je graag uit wat jij kunt doen.

De energietarieven stijgen.

De energietarieven laten de afgelopen periode landelijk een forse stijging zien. Het jaar 2020 was een jaar met historisch lage tarieven. Als je in dat jaar je energietarieven hebt vastgezet, heb je daar optimaal van mogen profiteren. Voor 2021 is dit helaas anders. Er is veel vraag naar energie, en krapte op de gasmarkt heeft invloed op de gastarieven. In dit artikel lees je hier meer over.

Wat kan ik doen?

Wat jij kunt doen hangt af van het type contract dat je op dit moment hebt. Dit zijn de opties:

Ik heb een contract met variabel tarief.

  • Ik doe niets
    In dit geval zal maandelijks het tarief worden bijgesteld conform de tarieven in de markt. Dit betekent dat als de prijzen (blijven) stijgen, jouw tarieven ook stijgen. Zodra de prijzen weer zakken, zal ook jouw tarief weer dalen.
  • Ik kies voor zekerheid
    Ga je liever voor zekerheid, dan kun je door in actie te komen de huidige tarieven voor langere tijd vastzetten. Neem hiervoor contact met ons op.

Ik heb een contract met vast tarief dat binnen nu en 2 maanden afloopt.

  • Ik doe niets
    In dit geval krijg je automatisch 3 weken voor het aflopen van deze periode een vrijblijvend verlengingsvoorstel met de tarieven op dat moment. Je kunt dan dus opnieuw een contract met vast tarief afsluiten met de energietarieven die op dat moment gelden.
  • Ik kies voor zekerheid
    Wil je niet wachten op ons verlengingsvoorstel en nu alvast de tarieven voor langere tijd vastzetten? Neem dan contact met ons op. 

Mijn tarieven staan nog voor langere periode vast.
Hoogstwaarschijnlijk heb je lagere tarieven dan het huidige tarief. Verander hier dus niets aan. Heb je hierover vragen, neem dan gerust contact met ons op. 

Welke tariefperiode moet ik kiezen als ik mijn tarieven nu vast laat zetten? 
Voor welke periode je jouw tarieven laat vastzetten blijft altijd een persoonlijke keuze. Wil je zekerheid nu, maar verwacht je dat de tarieven volgend jaar weer wat gunstiger zijn? Dan kun je bijvoorbeeld kiezen voor 1 jaar vast. Wil je niet riskeren dat de tarieven over een jaar nóg hoger zijn? Dan kun je kiezen voor een langere periode.

Helaas hebben we nog geen zicht op wat de tarieven in de toekomst zullen doen. Wij volgen de actuele ontwikkelingen en je mag ons altijd benaderen om je persoonlijke situatie te bespreken en ons advies te vragen.

Heb je vragen? Bel ons dan op nummer 0314-820388 en vraag naar Mireille, Michel of Susanne, of mail naar klantenservice@agem.nl. Wij denken graag met je mee.

Zelf doorgeven op Mijn Agem.

Je kunt je als klant van Agem inloggen op Mijn Agem en jouw huidige contract inzien. Ben je nog niet zo bekend met Mijn Agem? Klik dan hier voor meer informatie.

Ook dit willen we je graag nog vertellen.

Steeds vaker ontvangen we berichten dat onze klanten zijn benaderd met ongevraagde telefoontjes over hun energiecontract. Soms wordt er tijdens zo'n ongevraagd telefoontje beweerd dat zij namens Agem bellen.

Wij verstrekken jouw gegevens nooit zonder jouw toestemming aan derden en werven niet via callcenters. Als er door een verkoper informatie over Agem wordt gegeven die je (achteraf) niet vertrouwt, kun je altijd onze klantenservice raadplegen. Wij helpen je graag verder.