Corona-update: wij blijven bereikbaar!

17 maart 2020

Het coronavirus. Ook voor onze organisatie heeft het virus gevolgen. Gelukkig is onze organisatie zo ingericht dat alles door kan gaan. Wij brengen je middels dit nieuwsitem graag op de hoogte hoe wij omgaan met deze situatie.

In verband met de nieuwste overheidsmaatregelen rondom het coronavirus werken al onze medewerkers vanaf vandaag vanuit huis. Ook de afdeling klantenservice draait volledig op collega’s die thuiswerken. Ondanks de uitdagingen die dit met zich meebrengt verlenen we dezelfde service en zijn we, zoals jullie van ons gewend zijn, op werkdagen bereikbaar tussen 9:00 en 17:00 uur.

Onze actuele maatregelen:

  • Al onze medewerkers werken tot nader bericht vanuit huis.
  • Het fysieke Agem Energieloket in Winterswijk is tot nader bericht gesloten.
  • Afspraken worden verplaatst naar een later tijdstip, of opgevangen door een digitaal alternatief aan te bieden. 
  • Bijeenkomsten, informatieavonden e.d. zijn afgelast tot minimaal 1 juni

 

Adviesdiensten
Ondanks de maatregelen kan advies van een specialist aangevraagd worden bij Agem Energieloket. Er zijn verschillende mogelijkheden. Per dienst zijn de mogelijkheden nu als volgt:

Energiecoach: voor informatie over simpele aanpassingen om energie te besparen. Voorlopig bestaat de mogelijkheid om een afspraak met een expert aan te vragen, maar nog niet in te plannen. Wij zullen contact met je opnemen zodra we meer inzicht hebben wanneer de bezoeken weer fysiek plaats kunnen vinden.

Telefonisch consult: voor specifieke vragen over energiebesparing waar men een onafhankelijk en deskundig antwoord van een expert op wil. Deze dienst verandert niet ten opzichte van de normale omstandigheden.

Bezoek aan huis: voor informatie op locatie wat per specifieke woning of probleem de beste oplossing is. Voorlopig bestaat de mogelijkheid om een afspraak met een expert aan te vragen, maar nog niet in te plannen.. Wij zullen contact met je opnemen zodra we meer inzicht hebben wanneer de bezoeken weer fysiek plaats kunnen vinden. Eventueel kan -afhankelijk van de vragen- in overleg met onze klantenservice een afspraak ingepland worden voor een telefonisch adviesgesprek.

Subsidies en leningen
Er zijn verschillende subsidies en leningen beschikbaar ter ondersteuning van duurzaamheidsmaatregelen. Agem Energieloket voert de aanvragen voor leningen van de gemeente uit. Het aanvragen van subsidies en leningen blijft mogelijk, hier verandert niets ten opzichte van reguliere omstandigheden.

Achterhoekse Bespaaractie
Inwoners die zich aangemeld hebben voor de Achterhoekse Bespaaractie zullen mogelijk te maken krijgen met vertraging in het proces en afspraken die verzet moeten worden. Susteen, partner van Agem Energieloket in deze actie, heeft ook alle fysieke afspraken opgeschort tot nader bericht.

Inloopbijeenkomst De Zomereiken
De geplande inloopbijeenkomst met betrekking tot Zonnepark De Zomereiken op 25 maart in Groenlo zal online plaatsvinden, mét mogelijk tot vragen stellen aan vier experts in verschillende onderdelen van dit plan. 

Energielevering
Voor Achterhoekers die duurzame Achterhoekse energie afnemen via Agem blijft alles onveranderd. De Corona-situatie heeft geen invloed op energielevering via Agem.

*afhankelijk van de richtlijnen vanuit de Rijksoverheid kan het zijn dat deze datum opnieuw aangepast wordt.

 

Heb je specifieke vragen over energie besparen?

Dan staat onze klantenservice van het Energieloket voor je klaar.
Je kunt ons bereiken via:

Wil je meer weten over Agem, energie opwekken of energie uit de Achterhoek?

Dan staan wij je graag persoonlijk te woord om jouw vraag te beantwoorden.
Je kunt ons bereiken via:

Corona-update: wij blijven bereikbaar!
Corona Update